A.N.T. 50 - ruční přepravní vozík

02.01.2021

A.N.T. 50

A.N.T. 50 - ruční přepravní vozík (vyvážečka); brzděný (volitelné příslušenství); největší šířka (průměr) nákladu: 50 cm; nosnost stroje 800 kg; hmotnost vozíku: 55 kg

obr. č. 1: A.N.T. 50 - přepravní vozík (vyvážečka) s prodlouženou ojí s madly
obr. č. 1: A.N.T. 50 - přepravní vozík (vyvážečka) s prodlouženou ojí s madly

Přepravní vozík - vyvážečka A.N.T. 50 je určen především pro manipulaci a transport různých nejen dlouhých a těžkých břemen, jako jsou např. klády, trámy, trubky, kameny, betonové překlady, obrubníky, sudy s pivem, kbelíky, stromy aj.

obr. č. 2: A.N.T. 50 v plné výbavě - svoz dřeva
obr. č. 2: A.N.T. 50 v plné výbavě - svoz dřeva

A.N.T. 50 je složen ze základních dílců, tzn. z nosného rámu, kol, vzpěr a oje s madly, viz obrázek č. 3 a obrázek č. 7 a č. 8 teleskopická oj (volitelné příslušenství).

Jednotlivé díly rámu vozíku jsou pevně svařeny nebo spojeny rychlo-spojkami, u kterých není zapotřebí použít jakéhokoli nářadí (rozložitelné provedení vozíku jen po předchozí dohodě). Sestavení vozíku trvá proto jen několik minut.

V rozloženém stavu je možné vozík A.N.T. 50 převézt také v nákladním prostoru osobního automobilu.

Pojezdová kola je možné odmontovat pomocí klasického klíče na kola anebo podobnými nástroji.
Velká pojezdová kola umožňují snazší průjezd terénem.

obr. č. 3: A.N.T. 50 v rozloženém stavu s prodlouženou ojí s madly
obr. č. 3: A.N.T. 50 v rozloženém stavu s prodlouženou ojí s madly

Vozík je vybaven brzdovým systémem s bubnovými brzdami*, který je ovládán mechanismem normally open (N.O.), tzn. že brzdy jsou vypnuté a při použití příslušného ovládacího mechanismu jsou spuštěny. Páčka brzdy je vybavena aretací pro déle trvající stabilizaci vozíku.

*brzdy jsou volitelným příslušenstvím vozíku

.Ovládací mechanismus brzdového systému je umístěn na madlech tak, aby obsluha dokázala vozík pohodlně řídit.

obr. č. 4: A.N.T. 50 s kotoučovými brzdami umístěných z vnitřní strany kol. Novější typy vozíku mají již bubnové brzdy pro vyšší brzdný účinek.
obr. č. 4: A.N.T. 50 s kotoučovými brzdami umístěných z vnitřní strany kol. Novější typy vozíku mají již bubnové brzdy pro vyšší brzdný účinek.

Postup použití vozíku A.N.T. 50

Konec oje s madly je zdvižen do výšky, viz obrázek č. 5. Břemeno je připevněno k závěsům na
vrcholu nosného rámu např. pomocí řetězů, popruhů, kleští aj. Konec oje s madly je poté tažen
směrem k podkladu až do stabilní, tzn. minimálně vodorovné polohy, viz obr. č. 6.

Technické parametry A.N.T. 50:

Nosnost stroje: 800 kg (1000 kg nosnost nosného rámu ve statické svislé poloze)
Hmotnost stroje: 55 kg
Největší šířka (průměr) nákladu: 50 cm

Rozměry vozíku:
- délka (základní stav): 187 cm
- délka (s prodlouženou ojí): 260 cm
- výška (s koly): 87 cm
- šířka (s koly): 114 cm
obr. č. 7: A.N.T. 50 - základní stav
obr. č. 7: A.N.T. 50 - základní stav
obr. č. 8: A.N.T. 50 s prodlouženou ojí
obr. č. 8: A.N.T. 50 s prodlouženou ojí

Celková délka oje je nastavitelná podle hmotnosti břemene a dle použití vozíku (ruční, tažené nebo tlačené) (pozn. prodloužená oj s madly je volitelným příslušenstvím vozíku).

Doporučená maximální svahová dostupnost vozíku: A) po spádnici 27 %,  B) po vrstevnici 21 %.

obr. č. 9: A) po spádnici 27 %;  B) po vrstevnici 21 %.
obr. č. 9: A) po spádnici 27 %; B) po vrstevnici 21 %.
obr. č. 10: A.N.T. 50 se zavěšeným břemenem připraven pro ruční manipulaci. V této poloze je možné kládu také pohodlně a bezpečně rozřezat na menší části.
obr. č. 10: A.N.T. 50 se zavěšeným břemenem připraven pro ruční manipulaci. V této poloze je možné kládu také pohodlně a bezpečně rozřezat na menší části.

Použití vozíku A.N.T. 50

A) Ruční

A.N.T. 50 je ruční přepravní vozík (vyvážečka), kterým lze pomocí lidské síly především dopravovat
a manipulovat s různými nejen dlouhými a těžkými břemeny, jako jsou např. klády, trámy, trubky, kameny, betonové překlady, obrubníky, sudy s pivem, kbelíky, stromy aj.

Výhodou vozíku A.N.T. 50 je brzdový systém, který umožňuje jeho bezpečné použití v nerovném terénu a ve svazích. Vozík s lidským pohonem je vhodné použít pro přepravu břemen na kratší docházkové vzdálenosti.

obr. č. 11: A.N.T. 50 při svozu mokrého dřeva v Orlických horách
obr. č. 11: A.N.T. 50 při svozu mokrého dřeva v Orlických horách

B) A.N.T. 50 s jednoosým traktorem

Vozík A.N.T. 50 je pomocí přídavné oje připojitelný k jednoosým traktorům značky TERRA, VARI, AGZAT, Köppl apod., viz obr. č. 12 a č. 13. Nejvyšší délka přepravovaného břemene v této soupravě je 6 m. Souprava je vhodná  pro přepravu břemen v nerovném terénu, kdy dochází k minimálnímu tření nákladu o podklad a nedochozí tím k narušování půdního pokryvu.

obr. č. 12: A.N.T. 50 tlačený jednoosým traktorem TERRA (příklad zapojení)
obr. č. 12: A.N.T. 50 tlačený jednoosým traktorem TERRA (příklad zapojení)
obr. č. 13: A.N.T. 50 tažený jednoosým traktorem TERRA (příklad zapojení)
obr. č. 13: A.N.T. 50 tažený jednoosým traktorem TERRA (příklad zapojení)

C) A.N.T. 50 s malotraktorem

Vozík A.N.T. 50 je pomocí přídavné oje s tažným kloubem ("žehličkou") připojitelný k malotraktorům a jiným vehiklům, viz obr. č. 14. Nejvyšší délka přepravovaného břemene v této soupravě je 6 m. Souprava je vhodná pro přepravu těžších břemen s nejmenší fyzickou námahou obsluhy na delší dojezdové vzdálenosti a ve značně nerovném terénu, kdy dochází k minimálnímu tření nákladu
o podklad a nedochozí tím k narušování půdního pokryvu.

obr. č. 14: A.N.T. 50 tažený malotraktorem
obr. č. 14: A.N.T. 50 tažený malotraktorem

D) A.N.T. 50 a M.Y.R. 50 v soupravě

Vozík A.N.T. 50 je možné použít současně s vozíkem M.Y.R. 50 (obr. č. 15 a č. 16), kdy lze přepravovat libovolně dlouhá břemena. Vozík M.Y.R. 50 je připojitelný za jakýkoli dopravní prostředek se závěsným zařízením nebo za jednoosý traktor značky TERRA, VARI, AGZAT apod.

Souprava je vhodná pro přepravu břemen ve značně nerovném a svažitém terénu. Optimální manipulaci v krajině zajišťují velká kola a brzdové systémy obou vozíků.

obr. č. 15: A.N.T. 50 v soupravě s vozíkem M.Y.R. 50 (příklad zapojení)
obr. č. 15: A.N.T. 50 v soupravě s vozíkem M.Y.R. 50 (příklad zapojení)

Prospekt k vozíku A.N.T. 50 (ročník 2022)

Příslušenství

K přepravnímu vozíku A.N.T. 50 je dostupné nové příslušenství, které z vozíku dělá mobilního víceúčelového pomocníka

Dostaň z vozíku víc!

CASTOR je přídavné zařízení pro vozík A.N.T. 50, které slouží pro snadné upnutí dřeva na vozíku při jeho dělení.

CAMPO 42 je přídavné zařízení pro vozík A.N.T. 50, které slouží pro snadné štípání dřeva.

CHAMA 900 je přídavné zařízení s ručním navijákem o tažné síle 800 kg pro vozík A.N.T. 50
a A.N.T. 50 Elektro

UnimANT je přídavná oj pro vozík A.N.T. 50, která slouží pro pohodlné propojení vozíku
s motorovými pojízdnými stroji.

Máte dotaz?

Pokud si nevíte rady s výběrem, neváhejte se na mne obrátit.

Vytvořte si webové stránky zdarma!